2010. december 9., csütörtök

Voltak tejgondok?


Niki: Az első otthon töltött éjszaka során, gondolom az idegesség miatt, de fellépett egy kis hiány. Akkor kapott a pici egy kis babavizet, megnyugodtam, és pár óra múlva már minden rendben is volt. Az első 2 hónapban nagyon sok tejem volt. Esténként törülközővel tekertem körbe magamat, annyira szivárgott, és még így is az éjszaka folyamán egyszer minimum kellett cserélnem a törülközőt. De azt tegyük hozzá, hogy nekem nagyon pici mellem van, raktározni így nem nagyon tudott helyhiány miatt. ;o) Aztán a 8. héten bekövetkezett a fejlődési ugrás, és valami gubanc alakult ki. Egyszerűen sose volt az etetés során akkora mennyiségű tejem, amennyire szükség lett volna. Így, míg mások 3 óránként szoptattak, 1-1 szoptatás akár fél-1 óráig is tartott nekik, így én fél-óránként szoptattam, egy szoptatás kb. negyed óra volt. Szóval, sűrűbben szoptattam, de megoldottuk a problémát, Gyerkőc nem kapott tápszert. (Kb. 80 ml-ert összesen.) 3 hónapos volt, amikor megjött, de nem utasította el a cicizést. Viszont, a hozzátáplálás kezdetével, fokozatosan egyre kevesebbet cicizett, több szilárd ételt evett. 9 hónapos korától már csak amolyan jó éjt szopizásra volt igénye, majd 11 hónaposan azon kaptam magamat, hogy nem kell neki a cici, enni akar inkább. Így 11 hónaposan saját magát választotta le.

koalány: Szerencsére jó sok tejem volt, emlékszem, úgy feszültek a melleim, hogy csak na! A gondok akkor kezdődtek (bár nem nevezném gondoknak), mikor szülés után két hónappal teljesen váratlanul megjött! Úgy, hogy még szoptattam, és csak szoptattam (semmi tápszer vagy ilyesmi). Akkor kezdett el fogyni a tejem, pontosabban késő estére már alig maradt, emiatt Dorka sokat sírt, és hamarabb is megéhezett hajnalban. Így kb. három hónapos kora óta kapott kiegészítést, de csak az esti szoptatásnál. Amúgy kb. 9-10 hónapos koráig tudtam szoptatni, bár az utolsó hónapokban ez a szoptatás csak az estét + a kora reggelt jelentette már.

0 megjegyzés on "Voltak tejgondok?"

Megjegyzés küldése

 

Pocakosság és ami követi Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez